loader-logo
Opusit Logo wit

Efficiency vergroten

Elk bedrijfsproces is anders. Of u nu een machinefabriek, een uitzendbureau of een zorginstelling runt, het optimaal functioneren van dat proces is van essentieel belang voor het resultaat van de onderneming en het vergroten van je efficiency. 

Door onze lange ervaring zien wij dat hier vaak verspilling optreed. Hoe vergroot je de efficiency binnen je onderneming?

Herken de symptomen

Data is King!

Mogelijkheden data

Er is een grote overvloed aan gegevens waarover u als bedrijf kunt beschikken, ongeacht hoe u de gegevens ook vastlegt. De grote waarde van al deze gegevens zit opgesloten in de mogelijkheid om deze te combineren.

Wat kunt u er mee?

  • Meer inzicht verkrijgen in uw kosten

  • Marketing kosten gemakkelijk koppelen aan de opbrengsten

  • Interne processen stroomlijnen.

  • Beter sturen op toegang tot informatie

  • Beslissingen nemen op basis van werkelijke data

Al deze mogelijkheden zijn beschikbaar, al de gegevens zijn aanwezig. Het is alleen een vraag van combineren op een goede, efficiënte manier.

Herkent u deze symptomen?

Hoe kunt u nu herkennen dat u mogelijk geld en tijd aan het verspillen bent? 
Wij zien in de praktijk de volgende symptomen voorkomen.

of

U houdt allerlei Excel-lijstjes bij

Excel intensief gebruiken is het eerste signaal dat uw huidige software niet aan uw wensen voldoet.

of

Er wordt (veel) dubbel werk gedaan

Dubbel werk is het beste signaal dat u tijd en geld aan het verspillen bent.

of

U typt te vaak gegevens over

Dit is het signaal dat de gegevens die u nodig heeft op meerdere plekken worden bijgehouden.

of

Gebruiksvriendelijkheid ontbreekt

Er is weinig zo frustrerend als wanneer de programma’s waarmee u werkt omslachtig zijn of niet goed doen wat u wilt.

of

U moet veelvuldig zoeken naar bestanden

Zeker voor de ondernemingen met redelijk wat personeel, kan het moeilijk zijn data gecentraliseerd te houden.

of

U heeft echt behoefte aan meer overzicht

Uren registratie in het ene systeem, de boekhouding in het andere. Maar het totaal overzicht ontbreekt.

Als u zich in een van de bovenstaande situaties herkent, zult u zich vast ook wel eens afvragen of dat niet anders kan.

Neem contact met ons op, dan denken wij met u mee naar een passende oplossing.

Wat maakt Opusit nu anders?

Er zijn 2 manieren waarop software-bedrijven met vraagstukken bij klanten om gaan.

  1. Symptoombestrijding

  2. Probleemoplossing

Wij geloven niet in verspilling. Wij zien symptoombestrijding (Herken de symptomen) als verspilling van tijd en geld. Voor elke vraag die wij krijgen, beginnen we daarom altijd eerst met de vraag wat is de werkelijke behoefte en wat is een mogelijke oplossing daarvoor.

Wij zijn sterk in het begrijpen van processen en hoe deze vervolgens ondersteund kunnen worden met software-oplossingen. Omdat wij uitgaan van het Hybride-softwaremodel, zullen wij daarom ook eerst altijd kijken naar wat er al is en onze oplossing daarop aansluiten.

Wij beginnen volgens onze standaard-werkwijze eerst met een gratis brainstorm gesprek om duidelijk de werkelijke behoefte in beeld te krijgen. Pas daarna kunnen we een efficiënte oplossing bedenken en maken.

Ons “product” is daarom niet software-ontwikkeling, maar is het realiseren van proces-efficiency.

Hebt u zich herkent in de symptomen en zou u deze structureel willen oplossen, laat dan uw telefoonnummer achter en wij bellen u terug.

Wat maak Opusit anders

Enkele cases

    Laat uw telefoonnummer achter, dan bellen we u terug.



    Stuurt u liever zelf een e-mail?