Een klantportaal is een beveiligde online omgeving waar gebruikers kunnen inloggen en specifieke, gepersonaliseerde informatie kunnen raadplegen en beheren.
Omdat alle koppelingen mogelijk zijn, is een klantportaal dé plaats waar alle data samenkomt. Denk aan klantgegevens uit een CRM pakket, orders en productinformatie uit een ERP systeem en facturen uit een boekhoudpakket.
Gebruikers hoeven slechts één keer in te loggen om bij alle informatie te komen die voor hen relevant is. Daarnaast is het mogelijk dat zij bepaalde gegevens zelf kunnen aanpassen. Bijvoorbeeld adresgegevens, factuuradressen, contactpersonen etc.
Welke functionaliteiten heeft een klantportaal?
Dit is volledig afhankelijk van jouw bedrijfsprocessen. Maar vrijwel alles is mogelijk. Bij Opusit krijg je niet wat je zelf vraagt maar wat je daadwerkelijk bedoelt. Wij luisteren naar de werkelijke behoefte.
Laat je inspireren door onderstaande lijst met mogelijkheden of bekijk voorbeelden van klantportalen.
Contactgegevens inzien en bewerken;
Persoonlijke gegevens wijzigen;
Direct toegang bieden tot facturen, betalingshistorie en voorwaarden;
Direct een afspraak in kunnen plannen;
24/7 vragen stellen via een chatbox;
Een besloten FAQ (veelgestelde vragen) met chatbot;
Uploaden en/of downloaden van bestanden;
Automatiseren van handmatige processen;
Interactieve rapportages inzien;
Betalingen verrichten;
Track & trace functionaliteiten;
Werkroosters inzien;
Bestellingen beheren;
Herhaalbestellingen;
Abonnementen beheren;
Berichten versturen en ontvangen;
Documenten beheren;
Zoekfunctionaliteit;
Notificatiesysteem;
Versiebeheer;
Werkstromen;
Kalender/agenda;
Dossierbeheer;
Mediabeheer (foto/video);
Klantencommunicatie;
Rollensysteem;
Ticketsysteem.