Om de online communicatie tussen jou en jouw leveranciers efficiënter te laten verlopen, kun je kiezen voor een leveranciersportaal (ook wel Supplier Relationship Management portaal of SRM-portaal genoemd). In dit portaal heeft de leverancier toegang tot facturen, voorraad en documentatie zoals contracten. Er kan daarnaast bijvoorbeeld ook een bestelfunctie worden geïntegreerd. Dit is vooral een groot voordeel wanneer jouw organisatie met verschillende leveranciers samenwerkt.
Welke functionaliteiten heeft een leveranciersportaal?
Dit is volledig afhankelijk van jouw bedrijfsprocessen. Maar vrijwel alles is mogelijk. Bij Opusit krijg je niet wat je zelf vraagt maar wat je daadwerkelijk bedoelt. Wij luisteren naar de werkelijke behoefte. Nieuwsgierig hoe wij te werk gaan?
Laat je inspireren door een greep uit de mogelijkheden:
24/7 beschikbaar, wereldwijd;
Contactgegevens inzien en bewerken;
24/7 vragen stellen via een chatbox;
Bevestiging of afwijzing van inkooporders;
Wijzigingen in inkooporder;
Inzicht in facturen, betaalhistorie en voorwaarden;
Herhaalbestellingen;
Besloten FAQ (veelgestelde vragen);
Uploaden en/of downloaden van bestanden;
Automatiseren van handmatige processen;
Interactieve rapportage;
Betalingen verrichten;
Track & trace functionaliteiten;
Berichten versturen en ontvangen;
Zoekfunctionaliteit;
Notificatiesysteem;
Versiebeheer.
Wat zijn de voordelen van een leveranciersportaal?
Door het centraliseren van de gegevens van en voor leveranciers in één portaal, blijft er weinig ruimte over voor menselijke error. De bestellingen, facturen, bestelhistorie en voorwaarden worden op een centrale plek georganiseerd. Hierdoor kan er geen verschil van inzicht meer bestaan tussen jou en jouw leveranciers. Het systeem is voor beide partijen 24/7 beschikbaar om in te zien of wijzigingen aan te brengen.